Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nanotrajkowe przemyślenia

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/01 12:46 #2022146

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
Drodzy koledzy. Proponuje ta dyskusje przeniesc do innego tematu. Miejmy na uwadze co niedawno sam napisal: o ANT juz wszystko zostalo napisane wiec nie ma dyskusji. Z drugiej strony jezeli Ruslan nie pozwala dyskutowac na forum to niech sobie zalozy swoja strone i tam prezentuje swoje usmiechniete newsy.
Podziękowali: piotr6641, fotolot, stanlee, Wojtek M

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/01 19:07 #2022148

musick napisał: Drodzy koledzy. Proponuje ta dyskusje przeniesc do innego tematu. Miejmy na uwadze co niedawno sam napisal: o ANT juz wszystko zostalo napisane wiec nie ma dyskusji. Z drugiej strony jezeli Ruslan nie pozwala dyskutowac na forum to niech sobie zalozy swoja strone i tam prezentuje swoje usmiechniete newsy.


Posłuchaj no musicku!!! Co ty tu piszesz za kłamstwa, że ja nie pozwalam dyskutować na forum. Czy tobie i tobie podobnym całkiem się poprzestawiało?!!! Co ty chłopie tu wypisujesz?!!! Niesamowite, koszmar!!!
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/01 20:42 #2022149

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Hej Rusłan, chyba zbyt emocjonalnie reagujesz na posty kolegów i znowu dajesz się podpuszczać jak dziecko.

A tak na marginesie, to cała druga strona tego wątku nadaje się do usunięcia. Panowie, jeśli chcecie podzielić się swoimi frustracjami, to rzeczywiście otwórzcie sobie gdzieś z boku całkiem nową dyskusję. Póki co temat tego miejsca jest jasny: " Aeros ANT + Combat T".

Niezależnie czy się to komuś podoba czy nie będą się tu pojawiały kolejne informacje z "pierwszej ręki".

Cofając się do filmiku ze zelektryfikowanym ANT to zainteresowało mnie , czy konstrukcja rzeczywiście jest efektywna energetycznie. I na to pytanie odpowiedź już padła.
Argumentów dla zaniechaniem prób realizacji marzeń o możliwości stosunkowo cichego latania ze śmigłem, nie znajduję i dlatego chętnie będę śledził kolejne informacje na ten temat.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/01 23:11 #2022153

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Ja muszę przyznać, że jak na moje potrzeby, to jednoosobowa nanotrajka by mi nie pasowała. Motolotnia na 2 os. jak dla mnie musi być.
Ale to co pisze Rusłan, m.in. o wygodzie, to mi do wyobraźni przemawia. Na termikę na pewno się nadaje. Na żagiel pewnie gorzej.

Na pewno jednak fajnie się ogląda filmiki z ANT i myślę, że nano- wniosły trochę świeżości w temat motolatania. .... I oczywiście nie musi to wszystkim odpowiadać.

A może ktoś z teoretyków i praktyków ma dostęp do jakichś porównań dla motolotni i nanotrajek w zakresie parametrów potrzebnych do latania z wyłączonym silnikiem. Różne konstrukcje, skrzydła itd.
Tylko wyniki powinny być robione na poważnie - a pomiary nie są łatwe - kto porządnie nie robił biegunowych, ten nie wie. Chwilowe wartości są dobre do opowiadań przy kominku.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/01 23:33 #2022154

Bartek motolotnia to motolotnia, lata się na silniku a nanotrajka, to co innego. Żeby zrozumieć ideę nanotrajki, to trzeba nauczyć się na niej latać i latać jak na nanotrajce. :) A 2 osobowa motolotnia, to zupełnie inna bajka i nie ma sensu porównywać te dwa sprzęty.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/02 01:03 #2022155

bartek napisał: Ja muszę przyznać, że jak na moje potrzeby, to jednoosobowa nanotrajka by mi nie pasowała. Motolotnia na 2 os. jak dla mnie musi być.


Ooo to Małżonka napewno się ucieszy :)

Przyznam, ze pociaga mnie temat nanotrajki jako czegos na czym moze stac moje skrzydlo w srodku tygodnia, dajac mi polatac po pracy jak z moskito tylko wygodniej. Termiki nie wiadomo jakiej juz i tak wtedy nie bedzie, wiec osiagi nie bylyby tak wazne. Za to polatanie codziennie i to na symbolicznej ilosci paliwa to jest mniam.

I iczyiscie, ze od razy tez chcialoby sie miec mocna, klasyczna motolotnie, zeby pasazerow ciorac i moc poholowac lotnie, ale to juz idziemy w inwestycje i przesyt. Chociaz oczywiscie jak ktos ma nadwyzki finansowe, to nie widze przeszkod..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/02 18:59 #2022160

Jeżeli chodzi o sprzęt do ewentualnego szkolenia to można rozważyć konstrukcję:
www.lamouette.com/en/Samson'.php

Jest lepsza od ANT, bo lżejsza i co najważniejsze dwuosobowa.
Podziękowali: fotolot, Natenczas Wojski

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/02 20:12 #2022161

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

Ruslan Bushchak napisał: Bartek motolotnia to motolotnia, lata się na silniku a nanotrajka, to co innego. Żeby zrozumieć ideę nanotrajki, to trzeba nauczyć się na niej latać i latać jak na nanotrajce. :) A 2 osobowa motolotnia, to zupełnie inna bajka i nie ma sensu porównywać te dwa sprzęty.


Zacytowałem Rusłana bo mam odmienne zdanie,co wyjaśnię odpowiadając z przyjemnością Bartkowi :

Miło było na tym (opustoszałym ,dogłębnie zainfekowanym "koszmarem" :dry: )forum przeczytać Twoją , Jacka i Michała swojską swobodną wypowiedż w tym "ideowo-spiskowym temacie.

Postaram się częściowo odpowiedzieć Ci jako konstruktor amator,praktyk i pacyfista: dla mnie motolotnia to wspaniała jest maszyna" taki poprostu podniebny ciężki "Harley" najlepiej dla rozważnej pary zakochanych chociaż niestety czasem jego właścicielem może być np. instruktor o faszystowskich poglądach, opętany rządzą "pieniacza".

Nanotrajka to pojęcie dość względne bo o ile jest typu "lekka motolotnia" waga np. 60-65kg to będzie opadać ok. 1,8-2m(el) i wymaga niestety podpierania mocnym silnikiem,a jeśli typu lekki pomocniczy, lotniowy napęd z podwoziem np. 24kg to może opadać np. 0.9-1,1m/s pozwalając na odległe przeloty termiczne .

To jest oczywiste i do udowodnienia w PL przy podniebnych spotkaniach , należy tylko postarać się wspólnie z PSP stworzyć do tego warunki aby móc wykupić OC(na razie to ułatwienie latania bezsensownie jest zakazane lotniowym pilotom przez absurdalny i bardzo kosztowny nakaz nabycia niebezpiecznie odmiennych nawyków .Piloci w większości jakich znam , zwyczajnie"wiążą koniec z końcem za te polskie 2 tysiące" )

Jeśli duża część forumowej widowni ma prawo patrzeć już tylko na wschód to kilka porównań typowo lotniowych napędów z podanymi danymi jak waga Trike Fly Products= waga Mosquito :) można znależć tu: www.paradelta.ru/page/sistemy-motorizacii

Wszysto jak najbardziej można i jest sens porównywać i analizować aby dokonywać niezależnych, świadomych wyborów.
Osobiście bardzo lubie latać z kolegami "Harley-owcami ", ale jednak na swoim rowerze ze słabym(14KM) silnikiem pomocniczym,który ląduje co najmniej o połowę wolniej . Znam też motolotniarza, który z takiego między innymi powodu zakupił(stać go było) sobie trajkę ANT na której bezpieczniej i mniej stresowo lata rekreacyjnie ciesząc oko w niższym pułapie czasem też obok i równo z paralotniarzami PPG.
Pozdrawiam Wiesiek :)
Podziękowali: piotr6641, Wojtek M

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/03 09:47 #2022162

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Moze nie historia nanotrajki ale prawie :) no i nasuwa sie pytanie czy w Polsce cos takiego byloby mozliwe......................
Jakos w tych malych Czechach inaczej funkcjonuje prostota zycia.

Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14
Podziękowali: frnandu, fotolot, Natenczas Wojski

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Leslaw.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/03 20:15 #2022163

Michał :Jeżeli chodzi o sprzęt do ewentualnego szkolenia to można rozważyć konstrukcję:
www.lamouette.com/en/Samson'.php

Jest lepsza od ANT, bo lżejsza i co najważniejsze dwuosobowa.



Świetne to urządzenie, tylko żeby podana cena z w naszej walucie była...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Natenczas Wojski.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena