Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nanotrajkowe przemyślenia

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/16 22:45 #2022263

-juz blizko!

-gdyby jeszcze nie ten dziob i hamulce na skrzydlach...?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/17 17:12 #2022272

www.reaa.ru/yabbfiles/Attachments/Obraz_...FRIDRICH_012_007.jpg

=i zainstalowac miotle zamiast trojkatnej sterownicy !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/20 10:44 #2022281

szymonwojcikfoto.eu/wp-content/uploads/2014/05/wa%C5%BCka-2.jpg

-latwo jest krytykowac Innych,samemu skonstruwac=trudniej...

-w pierwszym przyblizeniu chcemy zbudowac kompozytowe skrzydlo
BKB1-A =przezroczesty waski centroplat+dwie polowki dlugosci 6m,
podparte zastrzalami,skladane "na wazke".

-wozek moze byc holowany na tylnych kolach,poprzez doczepiany ogon-dyszel.

(moze Ktos z Kolegow narysuje?)

PS=orginalne drewniane skrzydlo BKB1 wazylo 113 kg !!!

www.twitt.org/World'sSailplanes.jpg

-a rozbitego BEKAS1-A=ok. 170 kg ...polowke skrzydla nieslismy we trojke !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/02/20 17:02 #2022283

ozreport.com/1333110018

-prosta i ciekawa konstrukcja...

=czy wiadomo cos wiecej ???

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/06/04 23:23 #2022691

fotolot napisał: Myślę Wojtek że skoro były przyjęte sprawdzone przepisy w całości czyli nie wymagające licencji do 115kg to powinniśmy jako konstruktorzy 1 osobowych nowatorskich"dziwolągów" starać się przynajmniej o uznawanie jakichkolwiek posiadanych świadectw kwalifikacji bo to już świadczy, że jesteśmy doświadczonymi pilotami znającymi zasady ruchu lotniczego oraz zagrożenia i ryzyko .

Naprawdę musimy znależć jakieś rozumne kompromisy z ULC-em bo przez narzucenie nie adekwatnych do realiów wymogów jest nadal w PL powiększane i utrzymywane "dzikie getto" co jest ewidentnie niebezpieczne gdyż piloci tacy(wg.FAR) nie mogą nawet zgłaszać przelotów, wykupić sobie OC ani jawnie omawiać doświadczeń i ewentualnych zdażeń niebezpiecznych ku przestrodze innych.


Nadchodzi Wiesiek dobra zmiana :), czytaj liberalizacja przepisów odnośnie UL-70 i UL-115, tak mocno przez Ciebie wyczekiwana.
Idzie już do konsultacji projekt zmian przepisów:
bip.ulc.gov.pl/index.php/projekty-krajow...942-art-33-ust-2-i-4

„5. Urządzenia latające kategorii niekwalifikowanej, podkategorii UL–70 i UL–115 mogą być pilotowane przez pilota posiadającego świadectwo kwalifikacji lub licencję pilota dowolnego rodzaju lub zaświadczenie z ośrodka szkolenia lotniczego albo podmiotu szkolącego o zaliczeniu z wynikiem pozytywnym szkolenia teoretycznego, co najmniej w zakresie prawa lotniczego, korzystania z przestrzeni powietrznej, przepisów ruchu lotniczego, pierwszeństwa drogi, oraz niniejszych przepisów, w szczególności w zakresie wykonywania lotów.”;

Czyli jak dobrze pójdzie, to można będzie latać na lotni, nanotrajce czy nawet Kasperwingu, bez jakiegokolwiek świadectwa kwalifikacji, wystarczy teoretyczne przeszkolenie ze znajomości przepisów.

Pozdrawiam
Tomek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/06/05 06:20 #2022692

  • bodzio
  • bodzio Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 410
  • Oklaski: 5
  • Otrzymane podziękowania: 37
To by bylo piekne
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/06/05 11:01 #2022693

Lody pękają, beton kruszeje, ku dobremu idzie ??
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/06/05 11:23 #2022694

Świetnie !!! Na to czekam .' :silly:
Pilot lotniowy od 1998 r.
Up-comet , Icaro XS , Moyes XS , Enterprise Wings Desire, Icaro Laminar 14ST , Flight Design GhostBuster , Atos V . Napęd własnej konstrukcji Solo 210, Napęd własnej konstrukcji Radne Raket 120 . Mini trajka własnej konstrukcji
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/06/06 18:17 #2022695

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
Wszystko wygląda bardzo ładnie i wiele osób na to czeka. Obawiam się jednak,że sprawa polegnie gdzieś podczas konsultacji. Lotniarzy jest nie wielu i raczej żaden instruktor na tym nie straci , a może tylko zyskać. W przypadku paralotni liczby idą w tysiące i wątpię, żeby lobby instruktorskie się na to w całości zgodziło. Dlatego ważne jest, żeby było powszechnie wiadomo kto w tych konsultacjach uczestniczy i jakie ma stanowisko. Musimy wiedzieć komu wystawić laurkę a kto dostaje pałe.
Pozdrawiam szanownych kolegów.
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nanotrajkowe przemyślenia 2017/06/06 22:28 #2022697

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Fajna sprawa, że w końcu rozpoczeły się konsultacje de facto sprawdzonych już przepisów.
Tylko tak myślę, jesteśmy lotniarzami i budując czy kupując lekką trajkę pod lotnie dlaczego mamy latać wtedy urządzeniem latającym, a nie dalej lotnią.
Dlaczego koła w myśl przepisów robią z lotni motolotnię,
Nie wystarczyło by dopisać do odpowiednich punktów projektu, że lotnia to lotnia, lotnia z napędem i lotnia z napędem i podwozie.
W odróżnieniu od motolotni niech mieści się w kategorii UL115 i tyle,
Dzisiaj na lotni można latać w pozycji z nogami w tył, z nogami do przódu. Można też taszczyć za sobą silnik, który jest podparty podwoziem. Niech legalnie można latać lekką trajką mając S.K. pilota lotni.
Kto będzie chciał latać z pasażerem, mieć mega moc itd. niech wybierze motolotnie. Jest to bardzo przejrzyste.
Boję się, że wiele opini ośrodków lotniczych będzie będzie negatywna w sprawie nowych przepisów, a może się mylę?
Fajnie by było jak by ktoś bardziej bystrzejszy w przepisach, się wypowiedział.

Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena