Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Autorotacja podłużna

Autorotacja podłużna 2010/12/02 16:15 #2013402

  • art_c
  • art_c Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
Studiuję od pewnego czasu dostępne opracowania, publikacje i filmy na temat tumbligu, nazywanego w Polsce również przewrotką.
Moje zainteresowanie wynika z tego, że odnoszę wrażenie, że we współczesnym motolotniarstwie, a może i lotniarstwie, pomimo fantastycznego rozwoju techniki w tych branżach, autorotacja jest zjawiskiem, z którym wydaje mi się, konstruktorzy nie poradzili sobie do końca i chyba nie do końca zbadanym. I chociaż statystycznie wypadki z powodu tumblingu nie są częste, prawie zawsze są b. groźne. Kilka dni temu założyłem na forum motolotniowym Lotniczej Polski podobny wątek, który polecam uwadze, choć nie jest moją intencją, aby reklamować tutaj inne fora. Proszę natomiast Kolegów o wszelkie opinie i wiadomości na zaproponowany temat. Mam nadzieję, że wobec braku biuletynów lub innych dostępnych materiałów edukacyjnych, informacje uzyskane choćby w ten sposób pozwolą zachować wszystkim latającym na bezogonowych rogalach (z silnikiem lub bez), stosowny margines bezpieczeństwa i większą świadomość ewentualnych zagrożeń.
Pozdrawiam -
Artur.

Edytowany przez: Artur Caban, w: 2010/12/02 16:34

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Autorotacja podłużna 2010/12/02 16:44 #2013403

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Autorotacja podłużna 2010/12/02 17:37 #2013404

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany