Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Kto ma pierwszeństwo?

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 13:41 #7373

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 14:04 #7374

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Nie ma tam nic o tym czy krążąc w kominie należy wpychać gości z żagla w zbocze czy nie... Pewnie Szwajcarzy tego nie przewidzieli.
Nie wiem z jaką datą ta rozpiska, ale nie ma też nic o wspominanych zmianach dotyczących zniesienia pierwszeństwa w kominie.


Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 14:38 #7377

Jak dajesz opis to dawaj cały a nie częściowy. A po drugie poczytaj uważnie i postaraj się wyobrazić jak to będzie w trakcie latania :) to może zrozumiesz. :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 15:45 #7381

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Przecież jest post wyżej.
I nie ma tym nic o sytuacji pilot przy zboczu-pilot w kominie. Szwajcarzy widocznie uznali, że nikt o zdrowych zmysłach na zbocza nie wpycha.

Nie nęć mnie do akwarium bo mnie to nie interesuje.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 17:26 #7383

Zobacz jak wszystko napisano jasno i klarownie, nie widzisz tego? O jakim zboczu i żaglu ty mówisz? Po co? Zobacz narysowano, zastanów się i na pewno zrozumiesz. Pilot co kreci komin ma pierwszeństwo wszędzie i tyle. Nie możesz wlatywać mu w komin centralnie, masz to zrobić po stycznej i tyle. Cała filozofia. :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 18:45 #7385

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Nie ma co wymyślać nowych reguł, wszystko już jest napisane. Ale na przykład, takie coś.
Lecisz za paralotnią na słabiutkim żaglu w bezpiecznej seperacji. Paralotnia ta, jest poniżej ciebie. Po drodze na żaglu przechodzi komin, paralotnia natychmiast to wykorzystuje i robi ciasne krążenie. Momentalnie wznosi się w górę. W czasie obrotu o 270 stopni jest już na Twojej wysokości i wprost na kursie kolizyjnym z Tobą ,a Ty nie masz gdzie odbić w prawo bo przecież masz tuż obok przeszkodę, zbocze.
Wydaje się naturalne wtedy, że to pilot paralotni pomimo, że jest w kominie powinien przepuścić Ciebie nie robiąc pełnych 360 stopni tylko 180 i po chwili wrócić w to samo miejsce.

Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez piotr6641.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 19:38 #7387

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35

Ruslan Bushchak napisał: Zobacz jak wszystko napisano jasno i klarownie, nie widzisz tego? O jakim zboczu i żaglu ty mówisz? Po co? Zobacz narysowano, zastanów się i na pewno zrozumiesz. Pilot co kreci komin ma pierwszeństwo wszędzie i tyle. Nie możesz wlatywać mu w komin centralnie, masz to zrobić po stycznej i tyle. Cała filozofia. :)

Zarówno w tym przypadku powyżej ten żaglu (wchodzi poprawnie w komin stycznie) jak i przy kręceniu w drugą stronę nie ma jak ustąpić I to jest jedyna sytuacja gdy mógłby mieć pierwszeństwo bo jak może mieć inaczej kogoś z prawej strony?
Nie jest to jasno napisane i faktycznie trzeba przy tym pomyśleć, że gdy pilot na żaglu miałby ustąpić temu w komunie wlatując w zbocze to nie może tego zrobić bo nie ma jak i tyle.
Dla Szwajcarów widocznie jest to jasne.

Bo też jakby się komuś pomyliło - wiatr mocniej zawiał i zacznie kręcić tak naprawdę w mocniejszym żaglu to też ma jakieś specjalne uprawnienia?
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 20:53 #7390

piotr6641 napisał: Nie ma co wymyślać nowych reguł, wszystko już jest napisane. Ale na przykład, takie coś.
Lecisz za paralotnią na słabiutkim żaglu w bezpiecznej seperacji. Paralotnia ta, jest poniżej ciebie. Po drodze na żaglu przechodzi komin, paralotnia natychmiast to wykorzystuje i robi ciasne krążenie. Momentalnie wznosi się w górę. W czasie obrotu o 270 stopni jest już na Twojej wysokości i wprost na kursie kolizyjnym z Tobą ,a Ty nie masz gdzie odbić w prawo bo przecież masz tuż obok przeszkodę, zbocze.
Wydaje się naturalne wtedy, że to pilot paralotni pomimo, że jest w kominie powinien przepuścić Ciebie nie robiąc pełnych 360 stopni tylko 180 i po chwili wrócić w to samo miejsce.



W tej sytuacji wszystko jasne. Lotniarz ma tak się dostosować żeby nie przeszkodzić paralotni. Jak widzę, że kolega wleciał w komin, to lecę do niego i dziękuje, ze zafarbował komin. W tej sytuacji jak widzę ze nie zdążę dołączyć po stycznej to albo wcześniej przyspieszam i wlatuje w komin, albo natychmiast odbijam w lewo i obserwuje cała sytuacje. Albo dokręcam na 180 lub 360 i wlatuje w komin. A jeżeli jesteśmy nad szczytem, zależy od wysokości i siły wiatru, to odkręcam w prawo i przepuszczam kolegę. Jednocześnie staram się wlecieć w komin. Ta ostatnia wersja może być mniej ciekawa z kilku powodów. Jak jestem wysoko nad szczytem to mogę pozwolić na takie, jak szybko się wznosi paralotnie w kominie? Jak mocno to lepiej nie wlatywać z prawej strony, od strony zawietrznej komina, bo tam może być mocne duszenie. A co gorsze komin może być pochylony i można się mocno zdziwić jak dojedziesz do samej gleby w duszeniu. Trzeba obserwować i podejmować trafne decyzje w takich przypadkach. Jak nie masz dużego doświadczenia to lepiej zawsze zachowywać większą separacje i jak będzie wolne miejsce to wtedy próbować wycentrować ten komin. Nie trzeba pokazywać rogi i myśleć że jesteś nie zniszczalny. Zdrowy rozsądek i współpraca z innymi pilotami pomoże Wam osiągnąć wyższy poziom w Kamasutrze :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 22:57 #7400

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Przez odbicie w lewo ostatnio zatonął statek z 1400 samochodami :whistle:
(tam też jest zasada prawej ręki i odbijanie w prawo)
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kto ma pierwszeństwo? 2012/12/22 23:51 #7402

Stary ja myślę że ty powinieneś nie latać a grać w szachy. Tam tyle jest możliwości i strategii :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena