Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/15 20:20 #10769

Niemal do końca wyglądało to na niegroźne nieudane lądowanie i niemal w ostatniej sekundzie taki finał,... eh szkoda lotni.
Kiedyś "mosquitowcy" latali z bocznymi linkami, które miały zabezpieczać przed takimi przypadkami ale od jakiegoś czasu obserwuję, że prawie wszyscy z tego zrezygnowali a może warto wrócić do tego zwyczaju.
Życzę Ci aby udało się szybko naprawić to poszycie, pozostało jeszcze parę dni dobrej pogody.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/16 09:44 #10776

  • Daruś
  • Daruś Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 122
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 11
Piotr przed takimi efektami chroni przerywacz pracy silnika z wyłącznikiem na palcu -u mnie działa na zwarcie. Zanim wyplujesz gaz i on się cofnie masz już albo po śmigle albo po poszyciu. Odkąd zastosowałem wyłącznik to nawet startuje bez ustnika tylko ustawiam maksymalna moc i ruszam. Zajrzyj na
nawet na flaucie bez stresu startuję jak tylko czuje ze coś jest nie tak to przerywam start i powtarzam. Najgorzej boli rozdarte poszycie-współczuje.
DP

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Daruś.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/16 10:21 #10777

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Pamiętam, kiedyś mi o tym wyłączniku mówiłeś.
Na szczęście mam zapasowe poszycie. Ale już nigdy więcej bo jak zobaczyłem co się stało to jakiś skurcz w sercu mnie chwycił. Aj...
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/16 17:25 #10779

  • Daruś
  • Daruś Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 122
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 11
Michał nie proponuj czegoś co jest udziwnieniem i to niebezpiecznym. Widziałem jak linka wkręciła się w śmigło resztę przemilczę dobrze że było nisko.
A to pstryczek elektryczek:
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/25 09:12 #10858

  • frnandu
  • frnandu Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • POLtugalczyk
  • Posty: 716
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 207
Czy Leci z Nami Pilot?
……………………………………………………………………………………
Lotnie: Aeros Combat L , Wills Wing U2 160 , Seedwings Space 14 , Synairgie Club 15 (ŚK od 2011)
Motolotnia: Jazz2000 Stratus P2L Rotax 582 (ŚK od 2012)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/25 09:54 #10859

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Dobrze, że rzucił zapas ;)

Już rozumiem, dlaczego akrobacj powinno się ćwiczyć nad zbiornikiem wodnym.
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Mikołaj.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/25 10:34 #10860

  • bodzio
  • bodzio Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 410
  • Oklaski: 5
  • Otrzymane podziękowania: 37
Ho ho czyli jak się załapie przypadkową wywrotkę to nawet dwa zapasy nie pomagają...szkoda.Przeżył to ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/10/25 12:03 #10861

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Jeśli dobrze pamiętam (widziałem chyba w TV) to przeżył ale mocno się połamał.

Wracając do patentu "pstryczek elektryczek", ten na rzepie na palcu do awaryjnego wyłączenia silnika, to bezsprzecznie dobry pomysł ale kij ma jak zwykle dwa końce.
Przecież nawet poduszka w samochodzie może kark skręcić, mimo że zamontowana dla ratowania życia. Z wyłącznikiem bezpieczeństwa lata mój dobry kolega motoparalotniarz. Dwa lata temu przytrafiło mu się przypadkowe naciśnięcie guziczka podczas niskiego lotu nad rwącym nurtem rzeki Bug. Cudem z tego wyszedł. Trochę trwało zanim wypiął się z napędu pod wodą no i na szczęście nie zaplątał się w skrzydło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/12/28 11:49 #11654

Jesli temat i filmik byly juz wałkowane to wybaczcie
[ i do wywalenia przez admina ]
Jesli nie bylo tego jeszcze tutaj, to mam pytanie.
Czy ma ktos z Was swoja czek liste? tak jak facet na filmiku.
Dodatkowo, sytuacja w ktorej sie znalazl i jej intuicyjne rozwiazanie to zawsze jakas lekcja teorii dla innych.


Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2013/12/28 12:31 #11655

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Ja zawsze kokon przypinam do lotni na gotowo, a dopiero potem go ubieram na siebie. Mam pewność,że sam zabezpieczyłem karabinek. A wcześniej dwa razy lotnie obchodzę dookoła.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena