Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Bezpieczeństwo!!! 2013/12/28 14:17 #11656

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Robię tak jak Piotr, czeklista dobry pomysł
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/03 15:52 #11741

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148


Nie sądziłem, że można tak wzbudzić skrzydło do PIO i trwać w tym stanie do ziemi. Chłop miał dużo szczęścia z tym lądowaniem. Ciekawe, bo HPAT z tego co wiem, bardzo ładnie się "prowadzi" przy większych prędkościach.
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Mesiek.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/03 16:33 #11742

  • frnandu
  • frnandu Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • POLtugalczyk
  • Posty: 716
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 207

Mesiek napisał: Nie sądziłem, że można tak wzbudzić skrzydło do PIO i trwać w tym stanie do ziemi. Chłop miał dużo szczęścia z tym lądowaniem. Ciekawe, bo HPAT z tego co wiem, bardzo ładnie się "prowadzi" przy większych prędkościach.


ciekawy czy to faktycznie sam PIO czy skrzydlo nie jest jakos uszkodzony, bo az trudno uwierzyc....
Czy Leci z Nami Pilot?
……………………………………………………………………………………
Lotnie: Aeros Combat L , Wills Wing U2 160 , Seedwings Space 14 , Synairgie Club 15 (ŚK od 2011)
Motolotnia: Jazz2000 Stratus P2L Rotax 582 (ŚK od 2012)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/03 18:46 #11744

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

bo HPAT z tego co wiem



Nieodpuszcze @ takim publicznym wypowiedziom ! Od wielu lat Szkola Kelheim zbiera dane o lotniach nadajacych sie do holowania na duzych predkosciach za Motolotnia i samolotem Ul . Widac , ze Mesiek dalej teskni do swojej pierwszej laluni typu " Latajacy holender " i szybko zapomnial , ze wlasnie z nia mial problemy w holendrowaniu . Dziwnym sposobem przesiadl sie na laminara i szybko zapomnial o starych doswiadczeniach . Obecnie usiluje wcisnac nam stary kit . Koledzy nie dajcie sie na to nabrac . Lotnie WW starego typu HPAT krojone byly chyba od reki a nie kopmuterowo . Szwaczka , ktora szyla poszycie pila chyba za duzo i trzesly sie jej rece gubiac wazne milimetry sciegu pod stopka .


a wiec ;

1. Lotnie HPAT - holendruja

2. Lotnie Moyes Extralite - holendruja

3. Bezmasztowka CSX zniknela z rynku uzywek . Rowniez wykonala ze mna cos takiego jak na filmie w roku 2000 . Po roku pytajac ponownie w Serwisie Skylein odpowiedziano mi mamrotajac pod nosem , ze Moyes CSX mial problem konstrukcyjny .
Probowalem spowalniac lot , ale CSX wywracal sie ja na Filmie . Nie dalo sie utrzymac nakazanego kierunku . Lotnia sama leciala gdzie chciala a ja moglem tylko w amplitudzie wywrotek rozpaczliwie kierowac ja na laki a nie na zabudowania w Marquarstein / Hochplatte . Wiele razy lapalem za raczke spadohronu ratunkowego ale myslalem ze naucze lotnie latac i zwlekalem . W koncu zwalilem sie na skrzydlo lamiac Helmem w uderzeniu bocznym szerokie ramie lotni ( Cena 100 Marek ) . Pierwszy raz myslalem , ze puszcze pawia tak mnie mdlilo . Raz jeszcze Prosze trzymajcie sie z dala od tych trzech modeli skrzydel . Pozdro [/color][/color]
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/03 20:51 #11750

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148

Nieodpuszcze @ takim publicznym wypowiedziom ! Od wielu lat Szkola Kelheim zbiera dane o lotniach nadajacych sie do holowania na duzych predkosciach za Motolotnia i samolotem Ul . Widac , ze Meeeesiek dalej teskni do swojej pierwszej laluni typu " Latajacy holender " i szybko zapomnial , ze wlasnie z nia mial problemy w holendrowaniu . Dziwnym sposobem przesiadl sie na laminara i szybko zapomnial o starych doswiadczeniach . Obecnie usiluje wcisnac nam stary kit . Koledzy nie dajcie sie na to nabrac .

Panie Piotrolocie, widzę że dawne demony kolejny raz odżyły...
Bardzo proszę o nie prowokowanie mnie w ten prymitywny sposób. Już to chyba przerabialiśmy i finał był chyba bardzo mało korzystny dla Pana. Zdecydowanie wolałbym omówić Pańskie dla mnie mało zrozumiałe pretensje do mnie, w nie wirtualnej rzeczywistości. To ciągnie się chyba już zbyt
długo...
Co zaś się tyczy meritum sprawy, to jak zwykle coś się Panu obiło o uszy ale jak zwykle tylko się obiło... UWAGA SPECJALNIE DRUKOWANYMI LITERAMI - NIGDY NIE LATAŁEM NA LOTNI WW HPAT!!!
Do pańskiej wiadomości powiem tylko tyle, że Michalo latał na hpat i bardzo sobie ją chwalił. Proponuję żeby jednak się pan upewnił co do swojej oceny. Nie znam szkoły, którą pan wymienił w swoim poście i nie wiem co kieruje człowiekiem tworzącym taką "czarną listę" lotni, ale ciekaw jestem opinii o innych skrzydłach innych producentów.
Jeśli chodzi jeszcze o moje doświadczenie w lataniu na lotni to zapraszam do rywalizacji w powietrzu, a nie na forum...
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl
Podziękowali: Agi, Leslaw, bartek, frnandu, Kruk, JWracing, Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/03 21:25 #11752

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Niedawno na hanggliding.org ktoś publikowal testy wprowadzenia w PIO i wyjscia z PIO bez wprowadzania impulsów od pilota - na z blokowanej pozycji na sterownicy. Wniosek był taki, ze lotnia sama z PIO nie wychodzi.
www.hanggliding.org/viewtopic.php?t=30190
Oczywiscie warto najpierw warto wiedzieć czym jest PIO i umiec je rozpoznać by nie pomylić z czym innym.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/03 22:47 #11757

  • endrju
  • endrju Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 290
  • Oklaski: 26
  • Otrzymane podziękowania: 164
Latałem parę sezonów na lotni Moyes Xtralite, orginalnej, przywiezionej z Australi.Lotnia bardzo poprawnie się zachowywała w trakcie holu za motolotnią czy też podczas latania w górach. Pamiętam, że podczas długich lotów w dość dynamicznej termice, gdy chciałem sobie odpocząć wystarczyło lecieć na zwiększonej prędkości.Duża prędkość powodowała że lotnia "wcinała" się jak nóż w powietrze i stabilnie leciała dając chwilę odpoczynku. Tak nie zachowują się lotnie z tendencją do holendrowania, szczególnie jeśli jest to lot przy większych prędkościach i termicznej turbulencji.CSX faktycznie nie był chyba udany.Latałem na nim za wyciągarką i też za motolotnią.Niestety lotnia była "zgrzebana" przez poprzedniego właściciela i próbowaliśmy z Grzesiem C. doprowadzić ją do ustawień fabrycznych.Nie było problemu w holu za wyciągarką i późniejszym locie, ale za moto zależnie od ustawienia VG albo holendrowała, albo szła jak przecinak i była niesterowna.Interesuje mnie troszkę (ale tylko troszkę)jaki zespół pilotów testujących wydał taką opinię o Moyesie, może DHV bo wiem że taki istniał, istnieje? Uszyłem w swoim życiu kilkaset pokryć do lotni w Polsce i za granicą. Dokładność wykonania żagla lotni "ręcznie" oczywiście przy właściwej tachnologi, niczym nie odbiega od przecież tylko wycięcia za pomocą plotera, a później i tak jak przy "ręcznej" robocie, klejenia i szycia.(ploter jest szybki i nie trzeba za niegu płacić ZUSu :)
Podziękowali: Agi, Mesiek, bartek, frnandu, Kruk, JWracing, Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/04 02:14 #11765

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Piotrolot:

Widac , ze Meeeesiek dalej teskni do swojej pierwszej laluni typu " Latajacy holender " i szybko zapomnial , ze wlasnie z nia mial problemy w holendrowaniu . Dziwnym sposobem przesiadl sie na laminara i szybko zapomnial o starych doswiadczeniach . Obecnie usiluje wcisnac nam stary kit . Koledzy nie dajcie sie na to nabrac .



Piotr, wciśnij mocno na hamulec, bo bardzo źle zaczynasz ten nowy rok..

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/04 16:46 #11779

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

1. Agi , Nie wtracaj sie do dyskusji o ktorej Nie masz pojecia i Nie jestes pilotem - nie latasz i Nie podgrzewj bo w takich extremalnych sytuacjach Twoje ostrzezenia doprowadzaly juz do niepotrzebnej awantury .Dla mnie mozez tysiac razy pisac podziekowania dla meska a splywa po mnie to jak po kaczce . Innym rowniez dziekuje - bartek- fernandu-kruk i rusek . Co wy macie za doswiadczenie w testowaniu lotni ze swoim skromnym nalotem ?

2. Z Meskiem musimy sobie wyjasnic pare spraw , ale najlepiej w Pinczowie . Napisz chlopie odwaznie jaki to byl model lotni na ktorej latales , bo jak sobie przypominam to byl WW ( czas robi swoje ) i wlasnie z powodu twojego " holenrowania " ze STAREGO FORUM temat jest Nie zamkniety i powraca jak bumerang .

3. Najbardziej rzeczowo odpowiedzial Wasz nauczyciel i konstruktor bo ma doswiadczenie w tej materii - dzieciaki . Nikt tu awantur nie potrzebuje !!!

a Wiec Endriu z calym Szycunkiem do Ciebie i Grzeska . Po moich wywrotkach na bialo czarnym CSX chyba taki jaki mieliscie w Pl zaplacilem w Skylein moje rahunki za zlamane ramie . Bylem cholernie wsciekly ale Technik Nie chcial mi powiedziec co bylo bezposrednim powodem dupniecie . Osobiscie podejrzewalem cerowanie dwoch ostatnich kieszonek polamanych profili . Poprzednik musial sie ta lotnia dobrze " Podeprzec " . W dzien oblotow Wolfi Ganhamer osobiscie potwierdzil , ze lotnia ma dokonany przeglad tech . Wplacilem kaucje i mogla to byc moja ostatnia kaucja .
Dopiero po czasie jak kupilem Viagro od Seedwings prawa reka Szefa Uli Barthelmos a potem SAM Ganghamer potwierdzil mi , ze Moys CSX ma wade konstrukcyjna bez dokladnego okreslenia . Wolfi dodal rowniez , ze Moyes Extralet Nie nadaje sie do holowania za Motolotnia . Owszem o lataniu swobodnym Nie dyskutujemy , wiec moze byc to niesamowita maszyna . Wiem nap. ze Dasiu tylko o takiej lotni ciagle marzy i dalej chcial by latac tym typem . Respektuje i podziwiam . Mnie rowniez Extralite bardzo sie podoba bo Nadal nam Piekny styl z koncowkami eliptycznymi - konstruowal ja ponoc Suchanek i Bob Bayer . W aerodynamike nie wnikam .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2014/01/04 17:32 #11780

Dopiero po czasie jak kupilem Viagro od Seedwings prawa reka Szefa Uli Barthelmos a potem SAM Ganghamer potwierdzil mi , ze Moys CSX ma wade konstrukcyjna bez dokladnego okreslenia .


Wygląda na to że Niemcy próbowali wcisnąć Ci kiepski model lotni doskonale o tym wiedząc.
A może po prostu byłeś za cienki żeby latać na tej lotni? Smyk latał na CSX kilka sezonów i sobie chwalił. A może jesteś mocny tylko w gębie? A w ogóle to rzygać mi się chce jak czytam Twoje przemądrzałe posty.
A teraz możecie mnie zawiesić.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Bravo-Delta.
Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena